2013. október 11., péntek

Fenséges tofu shoarma spenóttal

Hozzávalók:

30 dkg tofu- lehetőleg olyan fajta, ami nem lében lakik (ha mégis, alaposan le kell csöpögtetni)
30 dkg spenót (én leveles bébispenótot használtam)
1 kis fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
pici só
1 púpos evőkanál kairói shoarma fűszerkeverék (ebből jó sok féle van, az én verziómban: 3 ek kurkuma, 1 ek petrezselyem, 1 ek koriander, 1 tk őrölt kömény, fél tk bors, fél tk menta, fél tk barnacukor, fél tk só)
1 marék sótlan, pörkölt földimogyoró- hogy megbolondítsuk az egészet
olívaolaj



Köretnek bulgur vagy árpagyöngy

Elkészítés:

A hagymát aprítjuk, kevés olívaolajon pároljuk, majd ráreszeljük az egyik fokhagymát. Közben a tofut felkockázzuk. Ha kellemesre párolódott a hagymánk, beledobjuk a tofut. Mikor picit megpirul a tofu, beledobjuk a közben leöblített-lecsepegtetett spenótleveleket és a mogyorót. Rászórjuk a shoarma fűszerkeveréket. (Én készen kapható verziót használtam, ebből 1/3 csomaggal (ez a recept megint úgy született, hogy összedobtam, amit otthon leltem), de a házi nyilván ebből is jobb. )
Fedő alatt pároljuk néhány percig- nem túl sokáig. Ha szeretnénk, hogy kicsit szaftosabb legyen, adunk hozzá még egy kis vizet (én kb egy decit adagoltam hozzá apránként). Ráreszelünk még egy fokhagymát, ha kedünk tartja, és kész is!
 Árpagyöngyöt főztem hozzá, de legközelebb bulgurral készítem.

Nagy lutri volt, alig mertem megkóstolni. Most pedig alig várom, hogy újra készíthessek ilyet, ez most az abszolút kedvencem.

U.i.: Már megismételtem az élményt bulgurral, ismét hűdejó lett!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése