2013. november 14., csütörtök

Kagylós tészta

Hozzávalók:

20 dkg fagyasztott, tisztított kagyló
1 kis doboz rizstejszín
3 gerezd fokhagyma
Olívaolaj

petrezselyemzöld
tojásmentes száraztészta (én mezzi rigatoni-t használtam, egy csövecskébe egy kagyló került a lányomnak)



Elkészítés:

A kagylót meleg folyó víz alatt egy tésztaszűrőben kiolvasztom. Két evőkanál olívaolajat elkezdek hevíteni, ráreszelek 2 gerezd fokhagymát. Picit párolom- majdnem pirítom és ráborítom a kagylót. Megsózom, majd kis lángon, fedő alatt párolom kb 15 percig. Ráöntöm a rizstejszínt, ezzel még egyet rottyantok rajta, Megkóstolom, és ha pont kellemesen puhán gumis, késznek ítélem: ekkor belerezselek még egy gerezd fokhagymát és megszórom egy evőkanál petrezselyemzölddel. Átkeverem és kész is.
Az al dentére főzött tésztával tálalom.

Nagyon tenger-íze van, a rizstejszín emellett picit édeskés- most használtam először, meg is lepődtem, de nagyon jó egyveleget alkotott a kagylóval és a fokhagymával-petrezselyemmel.
Ez nem vegán étel, de az OMS-diétában a halfélék különösen ajánlottak. A kagylóban igen jóféle fehérje, ómega-3 zsírsavak találhatók.
Sose vettem volna ilyet, ha a lányom nem kényszerít rá. Nem gondoltam volna, hogy ennyire ízleni fog. Olyanoknak ajánlom, akik szeretik az intenzív hal/tenger-ízt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése