2013. augusztus 14., szerda

Lencsesaláta (bulgurral)

Hozzávalók:

1 csésze főtt lencse (amit főzés előtt pár órára beáztathatunk, majd 2 gerezd fokhagymával és némi köménnyel megfőzünk; én ehhez zöld lencsét használtam, a vöröset nem kéne áztatni és csak egy egész rövid igeig főzni, de abból inkább mást csinálnék)
tetszőleges zöldségek, pl.:
2 szál zöldhagyma
4 paradicsom
1 kígyóuborka
1 paprika
1 csokor petrezselyemzöld
fél dl citromlé/ 1 citrom leve

Elkészítés:

A zöldségeket és a petrezselyemzöldet felaprítjuk, hozzáadjuk a kihűlt lencséhez, ráöntjük a citrom levét, összekeverjük. Meglepően egyszerű elkészíteni és meglepően finom és tápláló vacsorára. Ha ebédre vittem, akkor egy kis hidegen sajtolt lenmagolajjal meglocsolt tésztát ettem hozzá (amire szórtam egy picit az Alnatura sültkrumpli-fűszerkeverékéből).

Bulgur:

Ha bulgurt is keverünk bele, akkor főétel lesz a salátából. ezt én úgy készítem, hogy 1 csésze bulgurhoz adok 2,5 csésze vizet, ha forr, megfűszerezem vegamixszel, sóval. Takarérkra veszem, addig főzöm, hogy alig marad rajta lé, ekkor le is állítom, fedő alatt, letakarva állni hagyom még egy negyed órát, hogy megszívja magát. Utána hagyom, hogy langyosra hűljön és csak akkor keverem össze a fenti salátával.

Fennséges!

Ééés ezt szintén Szilinél ismertem meg! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése